Conditii generale garantiale
Descarcare Certificat de garantie
Produsele achiziționate de către clienții persoane fizice de la societatea Unix Auto SRL beneficiază de garanția legală prevăzută în OUG 140/2021 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate.
Produsele achiziționate de către clienții persoane juridice de la societatea Unix Auto SRL beneficiază exclusiv de garanția comercială acordată de producătorul produsului. În acest caz, termenul de garanție și condițiile de acordare a garanției comerciale sunt stipulate în Certificatul de garanție eliberat de producător și comunicat clienților persoane juridice odată cu livrarea produsului achiziționat.
Termenul de garanție legală de conformitate oferit clienților persoane fizice este de 2 ani și se calculează de la data livrării produsului, cu excepția produselor de folosință îndelungată a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, caz în care termenul de garanție legală de conformitate se reduce de drept la această perioadă.
Garanția acoperă doar situațiile în care cauza defecțiunii era existentă la momentul livrării produsului.
Garanția nu acoperă acele situații în care cauza defecțiunii este generată de faptul că:
- produsul nu a fost montat/instalat/reglat/verificat într-o unitate de service auto autorizată deși clientul avea această obligație, ori aceste operații au fost efectuate fără scule ori dispozitive adecvate, fără respectarea tehnologiei de lucru stabilită de producătorul produsului;
- produsul a fost montat incorect sau împreună cu piese conexe uzate, neconforme cu specificațiile producătorului, defecte sau modificate;
- uzura sau defectul produsului se datorează suprasolicitării, întreținerii sau reglajelor/verificărilor periodice necorespunzătoare, ori a intervențiilor neautorizate asupra produsului în perioada de garanție a acestuia;
- produsul a fost instalat fără a se respecta instrucțiunile de instalare a producătorului;
- vehiculul pe care a fost montat produsul a fost accidentat sau a suferit avarii produse de factori externi, atmosferici sau de alta natură (șocuri termice, electrice, mecanice); situații provocate de hazard, starea drumurilor și conducerea autovehiculului: impact cu corpuri dure și tăieturi accidentale, frecări laterale sau centrale cu efecte de uzură și dezvoltare căldură, continuarea rulajului cu diferite corpuri tăioase;
- nu au fost respectate condițiile de transport, manipulare, depozitare, păstrare și/sau utilizare;
- produsul a fost utilizat în alte scopuri sau pe alte vehicule decât cele indicate de producător;
- datorită prezenței corpurilor străine, prafului, mizeriei în zonele de funcționare a acestora;
- produsul a fost utilizat necorespunzător de către client.
În situația în care produsul s-a defectat în interiorul termenului de garanție datorită unei cauze existente la data livrării, clientul are dreptul să solicite societății Unix Auto SRL următoarele măsuri reparatorii, în această ordine:
- repararea produsului;
- înlocuirea produsului;
- reducerea corespunzătoare a prețului sau rezoluțiunea contractului și restituirea prețului de achiziționare, cu mențiunea că dacă defecțiunea este minoră clientul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului.
Clientul trebuie să informeze societatea Unix Auto SRL despre apariția defecțiunii în termen de 2 luni data la care a constatat-o sub sancțiunea decăderii din dreptul de a mai solicita aplicarea unei măsuri reparatorii.
Perioada de timp în care societatea Unix Auto SRL trebuie să asigure repararea sau înlocuirea produsului, dacă se constată că defecțiunea sesizată este acoperită de garanție este de 15 zile calendaristice de la data la care clientul a predat societății sau persoanei desemnate de acesta bunul defect. În situația în care se constată că defecțiunea sesizată nu este acoperită de garanția oferită societatea Unix Auto SRL se obligă să notifice în scris acest aspect clientului în termen de cel mult 2 zile de la data constatării iar clientul va suporta cheltuielile aferente cercetării/expertizării produsului reclamat ca fiind neconform ori cu vicii ascunse (costurile poştale, de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi ambalare).
În cazul solicitării de garanție prin care se invocă vicii ascunse, societatea Unix Auto SRL va repara/înlocui produsul în termen de 15 zile calendaristice de la comunicarea expertizei tehnice, dacă producătorul sau organismul tehnic abilitat care a efectuat expertiza au constatat existența acestor vicii.
Cheltuielile generate de repararea sau înlocuirea produsului sunt suportate de societatea Unix Auto SRL. În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi. Perioada de garanție se prelungește cu timpul scurs de la data predării produsului către societatea Unix Auto SRL până la data reparării/înlocuirii produsului.
În situația în care produsul este reparat sau înlocuit Clientul se obligă să ridice produsul reparat/înlocuit în termen de cel mult 14 zile calendaristice de la data primirii notificării cu privire la finalizarea reparației/înlocuirii.
Dacă repararea sau înlocuirea produsului nu a avut loc în termenul de 15 zile, este imposibilă sau disproporționată raportat la valoarea produsului în lipsa defecțiunii sau importanța defecțiunii, clientul va avea dreptul să solicite fie reducerea corespunzătoare a prețului fie restituirea prețului de achiziționare.
Pentru a beneficia de garanția oferită, odată cu solicitarea aplicării unei măsuri reparatorii, clientul trebuie să prezinte societății Unix Auto SRL și următoarele documente:
- Factura de achiziție Unix Auto;
- Certificatul de garanție, în original, semnat și datat;
- Dovada montării piesei într-un service autorizat RAR;
Lipsa prezentării documentelor menționate sau prezentarea documentelor completate greșit, incomplet sau ilizibile atrage decăderea clientului din dreptul de a solicita aplicarea unei măsuri reaparatorii în temeiul garanției oferite.