Uleiul de motor, mecanicul lichid: acestea sunt cauzele consumului de ulei

Cauzele creșterii consumului de ulei 

Creșterea consumului de ulei poate fi atribuită a doi factori principali: 

  • Scurgeri de ulei - în cele mai multe cazuri consumul excesiv este cauzat de pierderi externe de ulei. 
  • Arderea uleiului - uleiul ajunge în camera de ardere și este ars. 

În acest articol, ne vom concentra pe consumul de ulei cauzat de arderea acestuia în timpul funcționării motorului. 

Nivelul normal de consum de ulei 

Fiecare producător de motoare stabilește un nivel maxim acceptabil de consum de ulei. Deși mulți consideră că un consum zero este normal, realitatea este că orice motor cu ardere internă consumă o cantitate minimă de ulei. 

Motoarele fabricate în jurul anului 2000 sau anterior aveau un consum de ulei considerat normal între 0,05% și 0,5% din consumul de combustibil. De exemplu, pentru un consum de combustibil de 8 litri/100 km, consumul de ulei ar putea fi între 0,4 - 4 dl/1000 km. 

Datorită progresului tehnologic, motoarele moderne sunt construite cu toleranțe mai stricte, ceea ce a dus la o reducere semnificativă a consumului de ulei. Astăzi, un motor modern consumă aproximativ 0,05% - 0,1% din consumul de combustibil, adică 0,4 - 0,8 dl/1000 km pentru un consum de combustibil de 8 litri/100 km. 

Un consum de ulei care depășește aceste valori este considerat anormal. 

Legătura dintre vârsta motorului și consumul de ulei 

Consumul de ulei variază odată cu învechirea motorului. Motoarele noi au o perioadă de rodaj, timp în care componentele interne se ajustează reciproc. În această perioadă, consumul de ulei poate fi mai ridicat, motiv pentru care producătorii recomandă verificarea regulată a nivelului de ulei în primele 1.500 - 3.000 km. 

Pe măsură ce motorul se apropie de sfârșitul ciclului său de viață, consumul de ulei tinde să crească din nou, din cauza uzurii mecanice. 

De ce motorul arde mai mult ulei decât normal? 

Creșterea consumului de ulei nu este cauzată doar de vârsta motorului. Există și alți factori care contribuie la acest fenomen: 

  • Condiții dificile de utilizare: remorcarea, condusul agresiv sau mersul în gol pentru perioade lungi pot crește consumul de ulei. 
  • Modificarea viscozității uleiului: utilizarea unui ulei mai subțire decât cel recomandat (de exemplu, trecerea de la 5W-40 la 5W-30) poate duce la creșterea consumului de ulei. 
  • Ulei de calitate slabă: uleiurile inferioare calitativ se evaporă mai repede, ducând la un nivel mai scăzut de ulei în motor. 
  • Interval de schimb prea lung: combustibilul care pătrunde în ulei în timp degradează viscozitatea acestuia, ceea ce poate crește consumul de ulei. 
  • Nivel scăzut de ulei în motor: un nivel prea mic poate face ca uleiul rămas să fie solicitat mai intens, reducând durata sa de viață. 

Soluții pentru reducerea consumului de ulei 

Mulți utilizatori caută soluții alternative pentru a evita o reparație costisitoare a motorului. Două metode populare sunt: 

  1. Utilizarea aditivilor pentru reducerea consumului de ulei. 
  2. Trecerea la un ulei de motor cu viscozitate mai mare. 

Ambele metode au efect doar temporar, deoarece aditivii nu pot repara uzura motorului, ci doar cresc viscozitatea uleiului. Pe termen lung, acest lucru poate duce la acumularea de depuneri și degradarea prematură a uleiului de motor. 

Prin urmare, cea mai bună metodă pentru a menține consumul de ulei la un nivel normal este utilizarea unui ulei de calitate superioară, respectarea intervalului de schimb recomandat și întreținerea regulată a motorului.

Comenzi rapide

General
Navigare
/
/
/
Revenire
Esc
Inchidere ferestre
Esc
Cautari rapide
Ctrl
F
/
F2
Cautare masina
Alt
A
Cautare camioane
Alt
T
Cutare motocicleta
Alt
M
Produse independente de tip
F10
Vehicule salvate
Alt
P
Precedente
Alt
E
Cos cumparaturi
Alt
C
/
Alt
F5
Webshop pagina principala
Ctrl
Acasa
Navigare meniu Webshop
Ctrl
Navigare antet
Ctrl
Cautare serie sasiu [VIN]
Alt
V
Oferta piese originale
Alt
G
Comenzi rapide
F1
Buton Hint
Alt
F1
Cautare autovehicul
Selectare autovehicul
Categorii
Lista de produse
Cos cumparaturi
Cautare serie sasiu [VIN]
Solicitare oferta piese originale
Selectare
Enter
Enter
/
Cautare
Tastare
Selectare
Space
Deschidere grupa
Enter
Enter
/
Space
/
Alti producatori
Alt
S
Alte modele
Alt
S
Selectare
Enter
Enter
/
Cautare
Tastare
Date detaliate
F8
Tractare auto
F2
Schimbare modalitate de vizualizare
Alt
N
Ordoneaza dupa
Alt
R
Tractare auto
Alt
F2
Selectare
Enter
Enter
Cautare
Tastare
Selectare
Space
Ascunderea categoriilor independente de tip
Alt
F10
Selectare si continuare
Enter
Schimbare intre grupuri
/
Adaugati in cos
Enter
Enter
Cautare
Tastare
Caracteristici
F8
Fisa tehnica produs
F7
Produse conexe
Alt
K
Introducere in favorite
Alt
F2
Schimbare modalitate de vizualizare
Alt
N
Ordoneaza dupa
Alt
R
Mai multe detalii
Alt
+
Mai putine detalii
Alt
-
Selectare filtru
Space
Marire cantitate
+
Micsorare cantitate
-
Observatii
Tastare
Selectare Card Flota
Alt
F
Iesiti din campul de introducere
Esc
Pornire functie
Alt
V
Selectare
Enter
Enter
Date autovehicul
F8
Filtrare
1-9
Traducere
Alt
F
Cautare
Tastare
Pornire functie
Alt
F11
Selectare
Enter
Enter
Oferta noua
Insert
Atasament date antet
F3
Date antet
F4
Copiere oferta de pret
Ctrl
Insert
Observatii date antet
Alt
F2
Modificare perioada
Alt
F10
Printare oferta
Ctrl
P
Salvare in fereastra de solicitare oferta de pret
Ctrl
Enter
Enter
Pagina pozitii modificare cantitate
+
-
Pagina pozitii observatii
Alt
F2
Pagina pozitii comanda
Alt
R
Pagina pozitii atasament
F3
Pagina pozitii discount
Ctrl
K